شهربنت عروس بلوچـــــــستان

شهربنت عروس بلوچـــــــستان
بـــــــــــــــنت سرزمین میرکمبـــــــربزرگ،بنت سرزمین سیپرک استوار
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهربنت عروس بلوچـــستانو آدرس benti.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باکمال تشکر:یزدانشناس





چت باکس


این بازی دارای دوجایگاه یامکان است.مکان اول جایی است که نفرات گروه اول به همراه یک فرد بی طرف بنام گوگ ده است.(گوگ ده فردی است که توپ را در ارتفاع 50 سانتی دستان خود پرتاب می کند وافراد گروه به ترتیب آن را با چوب می زنند).

گروه دوم در مقابل آن ها وبه صورت پراکنده در فاصله 20 تا 25متری قرار دارند،و توپی که گروه اول می زند ونفرات همان گروه(گروه اول) شروع به دویدن می کنند که خود را به جایگاه بعدی که تقریبا در همان مسافت 25 متری قرار دارد برسانند، اگر در بین مسیر نفرات گروه دوم موفق به زدن افراد گروه اول با توپ شدند یا توانستند بدون اینکه توپ به زمین برخورد کند آن را با یک دست بگیرند گروه اول به عنوان بازنده باید جای خود را به گروه دوم بدهد.

ضمنا اگر افراد گروه اول در موقع ضربه زدن به توپ نتوانستند خود را به جایگاه دوم برسانند وهمه ضربه های آنان به اتمام رسید حال بین فرد گوگ ده ویک نفر ازگروه دوم توپ به صورت هوایی رد وبدل می شود ودر این فاصله زمانی باید افراد گروه اول به جایگاه دوم که مشخص شده بروند ومجدا"به جایگاه اول برگردند.اگر این رفت وبرگشت بدون خوردن ضربه توپ به ان ها بود آنان دوباره موفق شدند که ضربات خود را با چوب بزنند در غیر این صورت بازی را باختند.لازم به ذكر است اين بازی شبيه بازی كريكت مي باشد.

 گردآورنده:حسن شهنوئی

بازی محلی لِدوکو

(ledokoh)

نام محلی: لدوکو(تکه چوب ظریف)

● اهداف کلی: بهبود استقامت بدن، تقویت عضلات دست،

● اهداف جزئی:علاقه مندی به بازی های آبی

● تعداد بازیکن: نامحدودوبصورت گروهی

● سن بازیکنان: نامحدود

● ابزار لازم: یک عددتکه چوب ظریف

● محوطه بازی: داخل آب

شرح بازی:ابتدا گروه ها بصورت دایره وار درداخل  آب ایستاده ویک تکه چوب ظریف را وسط دوگروه در داخل آب می اندازند.سپس هردوگروه شروع به بهم زدن آب می کنندوبه محض پیدا کردن آن تکه چوب توسط یکی از افراد هرگروه ،باید آن را اعلام کندسپس با همکاری گروه خود آن را به جای مشخص شده که معمولا یه تخته سنگ کنار آب می باشد برسانددراین میان گروه دیگر نیزمی توانندآن را از گروه دیگر گرفته و خود به محل مشخص شده برسانند تا برنده بازی شوند .هرگروهی که بتواند آن تکه چوب را به محل مورد نظربرساندبرنده بازی است.

 

نام بازی:کپگی(kapagi)

اهداف كلي: تقويت قواي جسماني- (تقويت عضلات دست وپا)

اندازه زمین بازی :طول25 متر- عرض17  متر

تعداد نفرات:نامحدودوبصورت گروهی.

قوانین بازی:1- انتخاب یک نفر به عنوان رماز(ramaz) دوم-انداختن رماز توسط بازیکنان تیم مقابل3-حرکت بازیکنان دوگروه بایک پا درصورتی که پای دوم را بادست گرفته وبه هم گره زده تا به آسانی از هم جدا نشوند.                                         

نحوه شروع بازی: در دو طرف زمین بازی دایره هایی را به قطر5مترمشخص می کنند وپس از قرعه کشی مشخص می شود کدام گروه شروع کننده بازی می باشد. گروه شروع کننده یک نفر را به عنوان رماز به حریف معرفی می کند هر دوگروه از دایره های خود بیرون آمده ، وظیفه تیم رماز (شروع کننده بازی) محافظت از رماز است تا اورا به دایره تیم مقابل برسانند ووظیفه تیم مقابل انداختن رماز(باز کردن دست رمازاست که به پایش گره زده است) اگر تیم رماز (شروع کننده موفق شدند رماز را به دایره تیم حریف برسانند یک امتیاز می گیرند ولی اگر تیم مقابل توانست رماز را قبل ازرسیدن به دایره بیندازد رمازسوخته ونفر دوم را رماز معرفی میکنند.بازی به همین ترتیب ادامه می یابد تا همه بازیکنان رماز معرفی شوندوتیم حریف آن هارا یکی پس از دیگری بیندازد ودر صورت نینداختن رمازیک امتیاز به تیم رماز داده می شود.ودوباره همان فرد به عنوان رماز معرفی می شود تا اینکه رماز انداخته شودونفر بعدی به عنوان رماز معرفی شود. درصورت اتمام بازیکنان به عنوان رماز نوبت به تیم مقابل می رسد تا رماز خود را معرفی کرده واورا به دایره تیم حریف برسانند وآن ها هم به همان ترتیب تیم که مقابل بازی را ادامه می دهند.در پایان تیمی برنده اعلام می شود که رماز بیشتری را بدون انداختن حریف به دایره تیم مقابل رسانده باشد.                                                                          

 گردآورنده:احمدغلامی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, ] [ 14:9 ] [ یزدانشناس ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خدایا ! خدايا مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان ، اضطرابهای بزرگ، غمهای ارجمند و حيرتهای عظيم را به روحم عطا کن . لذت ها را به بندگان حقيرت بخش و دردهای عزيز را بر جانم ريز . خدايا به من توفيق تلاش در شکست ، صبر در نااميدی ، رفتن بی هموار، جهاد بی سلاح ، کار بی پاداش ، فداکاری در سکوت ، دين بی دنيا، مذهب بی عـوام، عـظمت بی نام، خدمت بی منان، ايمان بی ريا، تنهایی در انبوه جمعيت و دولت . داشتن بی آنکه دوستم بدارند ، عطا کن
آرشيو مطالب
شهريور 1396
ارديبهشت 1396 آذر 1395 تير 1395 ارديبهشت 1395 دی 1394 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 مرداد 1391 تير 1391 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390
امکانات وب